السبت، 9 أغسطس 2008

من أبسط نقطة حزن

من ابسط نقطة حزن
من ابسط نقطة حزن راح ابدأ
من صرخه بتملاني
بتولع كل قصايد الحب المكتوبه بحرماني
وانا باصحي
وباواجه وشه بيضحك لي
مووايل من عتمة محوطاني
وانا بقرا مصيري في فنجاني
وانا بأرسم في كفوفي طريق خوفي المتلون بالدم
من أبسط نقطة حزن راح أبدأ
من جملة كتير قالها
أنا خدت حبيبتك ورميتك
أنا بعت طريق بيتك
أنا عايش جوه في أحلامك ومعشش فوق فرع سكوتك
من أبسط نقطه حزن راح أبدأ
وأنا راجع بدموعي جريح
ننبعتر قدامي ضلوعي وتطير أحلامي الريح
من أبسط نقطة حزن راح أبدأ
وأنا قاعد باسمع حكايتها
ومصيري خيط بين شفايفها
لو نطقت ينقطع الخيط
لو سكتت راح أموت في سكوتها
من أبسط نقطه حزن راح أبدأ
من جمله كتير قالها
أنا خدت حبيسبتك ورميتك
أنا بعت طريق بيتك
أنا عايش جوه في أحلامك
ومعشش فوق فرع سكوتك

هناك تعليق واحد:

الأميره أوسه يقول...

ومصيري خيط بين شفايفها
لو نطقت ينقطع الخيط
لو سكتت راح أموت في سكوتها
ده لغززز كبير

بس الحب لغز جميل
مستنيين الجديد